Favoritter på kjøkkenet

Disse Norgesglassene har jeg fått og er et minne etter en gammel dame. Hun var sterk og klarte seg alene, helt til hun gikk bort i høy alder. Derfor er hun et forbilde for meg. Og dette gir glassene en affeksjonsverdi.

Glassene lager en lun og landlig stemning på kjøkkenbenken, og er praktiske og gode å ha for hånden når jeg lager mat.


Jeg har siste tiden prøvd meg fram med ulike, nye ingredienser. Jeg tråler mellom hyllene i eksotiske matbutikker fra Asia og Midt-Østen, og er lykkelig hver gang jeg finner noe nytt som jeg vet hvordan jeg skal bruke.


Jeg spiser både kjøtt og fisk, men prøver å erstatte noen middager med gode vegetarretter. Da er det fint å erstatte fisken og kjøttet med LINSER, BØNNER, KIKERTER, BULGUR og annet. Disse ingrediensene gir god metthetsfølelse. Oppskrifter er det mange av på nettet, eller en kan rett og slett prøve seg fram med sine egne varianter. Og siden jeg har et rikt utvalg av eksotiske krydder, syns jeg at mange av rettene blir både spennende og velsmakende.



Kommentarer