HVITT VINTERLANDSKAP

Akkurat nå er all snø og is regnet bort. Jeg begynner forsiktig å lenges mot våren, men vet at det er altfor tidlig. Slipper jeg løs denne lengselen for alvor, blir det en lang ventetid.  Jeg viser derfor heller noen bilder av vinteren vi ikke har akkurat nå. Bildene er tatt tidligere i "vinter".



 Dette bildet minner meg om myrulla. Men det er snø som har festet seg på de visne buskene som står igjen fra sist sommer. Poetisk.


Utsikten fra boligen og hagen er noe av det beste med valget  av "min lille plett på jorden". Jeg får aldri nok av å se utover fjell og fjord. Selv om hagen ikke er av de største, kjenner jeg at den blir utvidet av det omliggende landskapet. Landskapet blir en stor del av hagen som jeg slipper å stelle. Det er jo så vakkert i seg selv.

Kommentarer

  1. Snö är vackert och har en fantastisk fördel med ljuset som snön ger. Hos mig har det inte kommit en endast flinga den här vintern. Utsikten ser mäktig ut - vatten i blickfånget är alltid underbart.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  2. Hei Carina. Det må være underlig og uvanlig at det ikke har falt snø i det hele tatt hos deg denne vinteren! Jeg undrer meg på hva som skjer med alle plantene dine til våren og sommeren. Vil de vokse og blomstre som ellers? Ha det fint! Moona

    SvarSlett
  3. Også her har vi så vidt sett snøen. Men vi er ganske vant med slike vintre. Det ser ikke ut som plantene bryr seg. Problemet er når de får barfrost på seg etter at de er godt i gang med veksten. Jeg krysser fingrene og håper på at det ikke skjer.
    God helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Margrethe, vi får håpe det går bra. Det blir veldig trist for oss som går og venter på våren, om kulda spolerer vårblomstringen!

      Slett

Legg inn en kommentar