Landlig kjøkken - en forlengelse av hagen

LANDLIG KJØKKEN

Som en forlengelse av hagelivet, faller det meg naturlig å ha en landlig stil inne. Ute har jeg rosehage og en nyanlagt frukt-og bærhage. Etterhvert når de nyplantede buskene og trærne begynner å gi frukt og bær, skal godsakene bearbeides inne i kjøkkenet. Jeg har samlet kjøkkenredskaper som gir en stemning som minner om et tradisjonelt liv på landet. Noe er kjøpt nytt, noe har jeg fått i gave og noe er kjøpt brukt.


Om det er slik at du bor i et nyere hus eller en leilighet, og likevel skulle ønske at boligen din hadde landlig sjarm fra gamle dager, ja, da må du begynne å lete etter SKAP og HYLLER som kan tilføre denne stilen. I gamle hus har selve bygningen listverk og utskjæringer som gir en slik stemning. Men fortvil altså ikke om DIN bolig mangler slik finesse. Det interiøret du velger kan veldig langt på vei gi boligen din gamle dagers praktiske sjarm og egenart.


Denne hylla har tilhørt mine grandtanter, og sannsynligvis hang denne hylla også i kjøkkenet der da oldemor Gjertine levde. Jeg så fort at da denne hyllen kom opp i kjøkkenet mitt, utgjorde den en stor forskjell. Jeg hengte opp kjøkkenutstyr som var altfor fine til å stå inne i skapet. Dørslaget nærmest er en klassiker fra IKEA som jeg fikk i gave fra noen venner. Jeg er veldig glad i det. De to andre er loppefunn.
Espressokannen er en annen klassiker. Den er også en gave. Saftflasker og norgesglass er andre sikre kort om en vil at kjøkkenet skal ose av landlig stemning.


Kommentarer