Sammen-plantinger


Det er spennende å prøve nye kombinasjoner av planter. Vil de trives som naboer? Vil fargene stå sammen? Noen ganger blir jeg overrasket når det ser annerledes ut enn jeg trodde på forhånd.  Min erfaring er at blomstene selv kan sammen skape noe større og flottere enn jeg var i stand til å planlegge. Blomsterprakten som oppstår gjennom plantenes former og farger, og vekstmønster, skaper noe langt utover mine beregninger. Det er bare å nyte. Men av og til må jeg hjelpe til. Flytte på planter, klippe og forme. Og så gjør plantene resten. Det er som å male med levende pensler som har sin egen vilje. 




Bilde nr 1. Rosen "SUMMERWIND" og lavendel
Bilde nr 2. Fagerklokker og rosen "Queen Elisabeth"
Bilde nr 3. Blomkarse og matrem
Bilde nr 4. Blå stemor og middagsblomster

Kommentarer

  1. Alltid gøy å eksperimentere med samboerskap i hagen. Du har skapt noen flotte kombinasjoner!
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre, Jannicke. Og jeg gleder meg til å eksperimentere videre i hagen til neste år.

      Slett

Legg inn en kommentar