SNEKRING I HAGEN

 I ÅR HAR JEG SNEKRET BÅDE TRAPP OG BENKER




Denne sommeren har jeg ikke hatt så stort fokus verken på plantene i hagen eller bloggingen her. Jeg startet våren med å sette meg inn i hvordan snekre en 5-trinns trapp fra øverste nivå i hagen og ned til det som skal bli frukthage eller klosterhage. Når jeg tenker på at det skal bli en klosterhage er det fordi disse tradisjonelle hagene knyttet til klosterne hadde både nyttevekster som frukt, urter og grønsaker samtidig som de skulle være vakre. Derfor ble det også plantet prydvekster slik som roser i disse stemningsfulle hagene. 

Og en slik hage er det jeg vil ha i nederste del av uteområdet mitt. Som dere ser av bildet, ble trappen avsluttet og ferdigstilt. Det gikk greit, men når en skal snekre noe så stort for første gang og egenhendig, gikk det mye tid til prosjektet. Men resultetet ble bra. 

Og etter å ha mestret å snekre ei så stor trapp, fattet jeg nytt og friskt mot. Da tok jeg fatt på å skape enkle og funksjonelle benker som kan brukes både til å sitte på og plassere krukker på. Neste sommer håper jeg å komme sterkere tilbake med fokus på trær og planter. Det er det jeg liker best ved det å ha en hage: å pusle rundt, luke litt her, vanne litt der og beskjære roser og trær.

Kommentarer