Hagen på Haugen: Tilbakeblikk: Stein i stedet for gressplen

Etter å ha erfart i den gamle Hagen i Hellinga at gressplener kan være litt av noen slavedrivere, var jeg fast bestemt på at jeg i den nye Hagen på Haugen ville være en fri hageeier. Dermed satte jeg i gang med å spa opp de to gressplenene som lå på hver sin side av betongblokk-veien. 




Så la jeg naturstein som jeg hadde samlet med flatsida opp, utover de to flatene. De ble lagt slik at det oppstod et sirkelrundt bed på ene sida, og en oval på den andre. ENDELIG KUNNE JEG ANLEGGE ROSEHAGEN JEG HADDE DRØMT OM! Steinene var gode å gå på, reinslige og uten behov for vedlikehold. Lukingen som, tross alt må gjøres for å holde ugresset i sjakk, regner jeg ikke som arbeid. Jeg tar litt her og litt der, mens jeg pusler mellom rosene, vanner og klipper bort de som har visnet.

Kommentarer