HAGEN HAR BLITT FILLERISTA SISTE DØGNET

DET HAR HERJET STORM HER PÅ VESTLANDET. Vanligvis blåser det ikke så mye her i hagen min. Men denne gangen ble det så ille, at jeg bekymret meg for om alle eplekartene skulle falle av treet. Og de engelske valmuene som stod i en krukke på et bord, måtte jeg redde inn før natta kom. 

Jeg har nylig plantet små trær. Jeg var redd de skulle løsne fra jorda og blåse vekk. Men nå har vinden stilnet en god del og alt står i grunnen helt fint. Det heter seg at trær har godt av å bli rusket i vinden. Da forstår de at røttene må tjore seg enda bedre fast til jorda.

Vannliljene har nok hatt det fint, selv om vinden har blåst hardt, for de har ligget i ly i den vesle dammen. Likevel har de lukket blomstene sine, for å være på den sikre siden.



Her hvor jeg bor er det enda grått og trist. Fjorden er urolig, og det skvulper kaldt og ugjestmildt i bølgene.  Men langt der borte i fjellheimen har sola lyst i mange timer nå. Dette er mitt SORIA MORIA. 

Kommentarer

  1. Hei.
    Vi har hatt ruskevær på sørlandet også. For et par dager siden full storm. Nå håper vi at litt sommer vender tilbake. Planter tåler mye mer enn vi tror. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hilsen fra sørlandet. Ja, det viste seg at plantene tålte filleristingen. De stod der etter at det hadde roet seg, som om ingenting hadde skjedd! Ønsker deg en fin sommer framover med mye sol!

      Slett

Legg inn en kommentar