PYNTE FØR JUL

I det dagene kryper nærmere og nærmere julaften, finner jeg fram mer og mer av pynten som skal stemme hjemmet i høytidsstemning. Den røde adventsstaken er ny i min bolig, men er et gjenbruksprodukt. De to soppene kunne jeg ikke motstå, selv om de er nyprodusert.
Ellers prøver jeg å bruke det jeg har. Jul skal ikke handle om forbruk. Jeg innreder i en tradisjonell og landlig stil, og vil ikke være med på handelsstandens sesongtrender. Nå skal vi redde verden. Og gledene skal være enkle, ekte og varige. Jeg legger også til: bærekraftige.

Bar og lyng fra skogen. Gamle kakebokser fylles med hjemmebakst. Arvede skåler og fat er fine beholdere for årets juledekorasjoner. Være sammen med de en er glad i. Enkelt, men stemningfullt. Minnene strømmer på. Er det ikke dette som er JUL?

Kommentarer