HENT SKOGEN INN



Like før snøen kom, tok jeg meg en tur i skogsområdet i nærheten av her jeg bor. Der fant jeg det jeg søkte: kongler, einerbusker, blåbærlyng og blåbærris. Ingenting gir mer julestemning til den norske julen enn akkurat disse vintergrønne og duftene vekstene. Det som har overrasket meg mest i ettertid, er at blåbærriset begynte å sprette da det kom inn i varmen. Det er utrolig vakkert blant alt det grønne, nå som det er lite blomster ellers å spore opp.

Det skal ikke mer til enn et rødt, håndheklet hjerte i einerbusken, så har jeg et juletre!

Blåbærriset overrasket med å sprette ut i varmen.


Blåbærlynget er like grønt og fint etter å ha 
ligget ute i kulda i et par uker.

Og under ser du at det ikke skal mer til 
enn en liten kvast med einer til å gi 
liv til et enkelt lite julestilleben.

Kommentarer

  1. Hei,
    Det er så fint å bruke ting fra naturen. Jeg liker også å samle ting for å pynte med, og i tillegg er det gratis.
    Du har pyntet veldig fint.

    Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Vivi.
      Hyggelig at du også setter pris på det naturen bidrar med.
      Ja, det er gratis, som du sier, og i tillegg får vi mosjon og en fin opplevelse når vi beveger oss ut i naturen.
      Kjekt å høre at du liker pyntingen min.

      M o o n a

      Slett

Legg inn en kommentar