Husk å plukke blomster

Nå når det snart bugner av midtsommerblomster i alle bed, vil jeg minne meg selv om at jeg må huske å plukke noen blomster til å sette i en vase eller på et fat på bordet. Hvor er det jeg tilbringer mest tid? I solskinn er det i sittegruppen på terassen. I regnvær inne ved spisegruppen eller i salongen. Heller ikke må jeg glemme noen søte markblomster på kjøkkenbenken. Der bruker jeg også noe tid hver dag! 

Blomsten på det blå fatet, aner jeg ikke hva heter. Det er en løkblomst, som bare dukket opp i bedet i vår. Det kom bare opp ett eksemplar. Om noen vet navnet på den, blir jeg glad om jeg får vite det! 

I går slo den aller første rosen ut hos meg. Den skjønne Therese Bugnet, som er min nyeaste anskaffelse fra sist høst. Den dufter himmelsk. Men jeg hadde ikke råd til å plukke den inn. Jeg vil vente til rosefloret blir fyldig og bugnende. Rosen på sølvfatet tror jeg er Louise Odier fra et tidligere år.

Særlig om jeg er uheldig og knekker av en gren, slik jeg gjorde med hele kosmosen her en dag, da den skulle omplantes, da får en gi seg selv et plaster på såret: Blomsten skal i alle fall få stå i vann og glede meg så lenge den lever!

Kommentarer

  1. Man skal ikke undervurdere effekten en bukett har for sjelen:)
    God helg.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var klokt sagt, Jannibele!
      Ha en fortsatt fin uke!
      Moona

      Slett

Legg inn en kommentar