Rosenes tid

Over: Louise Odier

Over: Louise Odier

Nå er det i gang! De første rosene har slått seg ut. Ja Louise Odier har rukket å bli dronningen i hagen allerede med sine mange bløtkakepynt-aktige fyldige og store roser. Tenk at noe så vakkert bare kommer opp av den triste jorden, uten at jeg har gjort noe annet enn å vanne den. Over 2 meter høy. Som en smal panelvegg står den og strekker seg i stativet jeg laget av greiner.

Akkurat nå er denne rosen favoritten. Også fordi den var tidlig ute med blomstringen i år!
Over: Therese Bugnet


Det var også Therese Bugnet. Den var faktisk aller først ute. Therese Bugnet er vakker. Jeg plantet den i fjor og den er derfor ikke etablert og stor enda. Jeg har merket meg at rosene er svært kortlivede. Bare etter 1 eller 2 dager, drysser kronbladene av. Men jeg håper at det blir kompensert av rikelig og lang blomstring.
Over: Bunndekkeren Lavender Dream


Over: En ukjent potterose av den 
gamle og falmete sorten



Over: Princess Alexandra of Kent 
i startfasen

Kommentarer

  1. Så mange vakre roser. Odier er en favoritt her også. En av de første ute og den byr på utover sesongen. Alexandra of Kent er veldig fin. Den er såvidt i knopp hos meg. Jeg ligger nok litt etter deg borte i svenskehagen min.
    Nyt til det fulle.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett

Legg inn en kommentar